شرکت پیورآکوآ

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

دسته بندی‌

سیستم تصفیه آب صنعتی صنایع آرایشی و بهداشتی

سر فصل مطالب

سیستم تصفیه آب صنعتی باید استانداردهای سازمان دارویی آمریکا و یا اروپا را دارا باشند تا مجوز کار بگیرند. همان طور که گفته شد در صنایع تولید محصولات آرایشی و بهداشتی تصفیه آب صنعتی یک نکته بسیار مهم است که در آن باید تمامی نیترات‌ها، کلریدها، فلزات سنگین و سولفات‌های موجود در آب حذف شوند. شما برای تولید و عرضه محصولی با کیفیت باید نکات مهمی را در نظر بگیرید و رعایت کنید. یکی از مهم ترین موارد این است که شما اگر از سیستم آب شیرین کن استفاده می کنید نباید اجازه دهید آب بدون حرکت باقی بماند زیرا باعث تکثیر برخی از باکتری می شود که می تواند در روند کار مشکل آفرین باشد.

اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب سیستم تصفیه آب صنعتی

امروزه سیستم های تصفیه آب صنعتی زیادی در سراسر دنیا در حال تولید هستند. هر کدام از این ها دارای قابلیت و ویژگی های مشخصی هستند. برای اینکه بهترین خرید ممکن را داشته باشید لازم است اهداف خود را به طور دقیق شناسایی کنید و یادداشت کنید. منظور این است که دقیقا برای چه کاری نیاز به سیستم تصفیه آب صنعتی دارید و چه انتظاراتی از سیستم دارید. وقتی شما این اطلاعات را در اختیار کارشناس مربوطه قرار دهید, کارشناس دقیق محصول مرتبط به اهداف شما را معرفی می کند. 

مراحل انتخاب سیستم تصفیه آب صنعتی

قبل خرید هر چیزی محصولات دستگاه های صنعتی باید کارهایی انجام شود و نکاتی را مد نظر قرار داد. در ادامه به بررسی مهم ترین کارهایی که قبل از انتخاب سیستم ضروری انجام دهید خواهیم پرداخت. 

آب های های هر منطقه دارای ویژگی های مختلفی است. شما اول باید کیفیت اب محل مورد نظر را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. انجام این کار برای تعیین نوع سیستم پیش تصفیه اب امری ضروری است. برای بررسی آب باید یک نمونه برداری صورت گیرد و تمامی آلودگی ها و آلاینده های آن مورد بررسی قرار گیرد. یعنی مشخص شود از کدام آلاینده به چه میزانی در آب موجود است. البته در برخی از مناطق کیفیت آب ورودی همواره یکسان و برابر نیست از همین رو طبیعی است در چند مرحله آب را مورد آزمایش قرار دهیم و یک میانگین از نتایج را به عنوان مبنا قرار دهیم.

مطالعه بیشتر
قیمت آب شیرین کن

اندازه واحد تصفیه آب صنعتی

نمونه‌گیری از آب

مرحله دوم پس از انجام آزمایش روی آب ورودی به سیستم و انتخاب سیستم پیش تصفیه مناسب این است که شما مشخص کنید چه میزان آب قرار است وارد سیستم آب شیرین کن شود. بهتر است حداکثر مقدار ممکن را در نظر بگیرید که در ادامه دچار مشکل نشوید. اگر اندازه مناسبی برای واحد تصفیه آب و آب شیرین کن در نظر نگیرید ممکن است در مقطعی با کمبود آب تصفیه شده مواجه شوید.

چیدمان سیستم تصفیه آب صنعتی

مرحله سوم یکی از مهم ترین مراحل است. شما باید جایگاه ها و محل نصب سیستم ها را تعیین کنید و مشخص کنید آب تصفیه شده پس از خروج از سیستم آب شیرین کن می بایست به چه میزانی وارد کدام بخش ها شود. همچنین نحوه ورود آب پس از مرحله پیش تصفیه به داخل مخزن سیستم نکته مهمی است. در این مرحله مهم ترین نکته طراحی و اجرای درست و اصولی پمپ‌ها و لوله‌ها و فیلترهای سیستم آب شیرین کن است.

ذخیره‌سازی آب تصفیه‌شده

گاهی اوقات ممکن است اتفاق بیفتد که حجم آب تصفیه شده بیش از نیاز شما باشد. در این هنگام ایجاد یک محیط مناسب برای ذخیره سازی امری ضروری و مهم است و باید توجه زیادی به آن کرد. 

ویژگی‌های سیستم تصفیه آب صنعتی

مهم ترین نکته ای که در انتخاب سیستم تصفیه آب صنعتی وجود دارد این است که شما قصد تولید چه محصولی را دارید. همان طور که می دانید در آب مواد مختلفی وجود دارد ذرات معلق و ترکیبات کلر و آلاینده‌های آلی و یون‌ها از مهم ترین موادی است که در آب موجود است. برای هر فعالیتی حذف برخی از این آلاینده ها ضروری است و وجود برخی دیگر ضروری. برای حذف این مواد فیلتر های مختلفی موجود است مانند فیلتر آب کربن اکتیو و فیلتر کارتریج و فیلتر اسمز معکوس از مهم ترین فیلترها است.

مطالعه بیشتر
نمک سختی گیر

تولید آب مقطر در صنایع آرایشی و بهداشتی

برای تولید برخی از محصولات آرایشی نیازمند آب مقطر و آب دیونیزه است و استفاده از آن ها امری ضروری است. برای دستیابی به این مهم نصب فیلترهای غشایی و یا سیستم گندزدایی با اشعه فرابنفش (UV) در سیستم های تصفیه آب صنعتی و سیستم های آب شیرین کن یک راهکار مناسب است. یکی از بهترین و کاربردی ترین سیستم هایی که تا ۹۹ درصد آلاینده ها و آلودگی‌های معدنی و میکروارگانیسمی را حذف می کند سیستم آب شیرین کن اسمز معکوس است که یک عملکرد فوق العاده است. 

علاوه بر همه نکات نکات مهم بالا شما باید یک نکته مهم دیگر را هم در نظر بگیرید. شما باید توجه داشته باشید که باید از یک کارشناس قابل اعتماد کمک بگیرید که بهترین و دقیق ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار تا بهترین و مقرون به صرفه ترین خرید ممکن را داشته باشید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *