شرکت پیورآکوآ

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

دسته بندی‌

نمک زدایی آب در دیگ بخار توسط آب شیرین کن RO صنعتی

سر فصل مطالب

هنگام استفاده از دیگ بخار، موادی مانند رسوبات کلسیم، آهک و خاصیت خوردگی ناشی از نمک های موجود در آب مشکلاتی هستند که نمک زدایی مخزن بویلر را ضروری می کند. این مشکلات می تواند باعث خرابی شده و در طولانی مدت عمر مبدل حرارتی، لوله ها و اتصالات را کوتاه می کند. برای جلوگیری از رسوب، خوردگی و … باید از نرم کردن، گاز زدایی، تهویه و یا نمک زدایی آب استفاده کرد.

نمک زدایی بویلر با RO صنعتی

نمک زدایی و تصفیه استفاده از یک آب شیرین کن صنعتی نوآورانه ترین ایده برای کاربرد هایی مانند نرم کردن و یا تصفیه آب دیگ بخار است. بنا به مصرف آبی که در سیستم است کار می کند و هنگامی که تقاضای آب وجود ندارد دوباره احیا می شود. در آب شیرین کن RO صنعتی مورد استفاده در دیگ های بخار می توان همچنین از واحد های ضد عفونی استفاده کرد و یا حتی سیستم کنترل کاملا اتوماتیک برای آن ها استفاده کرد تا کنترل آن ها نیز راحت تر شود.

تصفیه آب دیگ بخار توسط آب شیرین کن RO صنعتی
تولید دستگاه آب شیرین کن ro صنعتی برای نمک زدایی و جلوگیری از آسیب به تجهیزات صنعتی

ظرفیت تصفیه آب دیگ بخار

تصفیه آب دیگ بخار توسط از آب شیرین کن RO صنعتی نه تنها به طول عمر مطلوب دیگ بخار می رسید، بلکه در مصرف انرژی و هزینه های جانبی نیز صرفه جویی می کنید. با استفاده از نمک زدایی علاوه بر نرم کردن آب و گاز زدایی، از افزایش غلظت سریع نمک ها در دیگ جلوگیری می کنید. همان طور که به خوبی می دانید، با رسوب کردن این نمک ها در سیستم دیگ بخار، انرژی زیادی از بین می رود. دستگاه آب شیرین کن صنعتی RO با توجه به میزان دبی آب قابل تصفیه در حجم های مختلف و به صورت چند مخزن طراحی می گردد. انتخاب دستگاه RO مناسب کمک میکند. آب فوق خالص، آبی است که تمام نمک ها، باکتری ها، میکروب ها و میکروارگانیسم ها از آن خارج شده اند. بنابراین این آب فوق خالص است که محافظت در برابر رسوبات و خوردگی را تضمین می کند. راه حل های مختلفی برای به دست آوردن آب فوق خالص در دیگ بخار حرارت مرکزی وجود دارد و در کنار تمام این روش ها بهتر است از سیستم های ضدعفونی کننده و سیستم های اولترافیلتراسیون نیز استفاده کرد.

مطالعه بیشتر
خرید تجهیزات ضدعفونی آب استخر

تولید آب فوق خالص با استفاده از دستگاه اسمزمعکوس RO

استفاده آبی که حاوی مواد آلاینده مانند نمک هاست می تواند برای یک فرد و یا فرآیندی که آز آن آب استفاده می کند، نامطلوب باشد. به همین دلیل تکنیک هایی برای حذف این مواد ایجاد شده است. یکی از این تکنیک ها آب شیرین کن RO صنعتی نامیده می شود. این تأسیسات تصفیه آب، آبی تولید می کنند که به آن ها آب شیرین یا آب فوق تصفیه یا فوق خالص نیز گفته می شود. از آب تصفیه شده توسط آب شیرین کن RO صنعتی برای کاربرد های زیادی استفاده می شود. منبع آب شوفاژ، آب فرآوری و آب سیستم گرمایش مرکزی از جمله منابعی هستند که از آب تصفیه شده توسط آب شیرین کن RO صنعتی استفاده می کنند.
بی دلیل نیست که آب فوق خالص به دلیل خالص بودن به طور گسترده ای برای تولید بخار استفاده می شود. استفاده از این آب از رسوب آهک و خوردگی در دیگ های بخار جلوگیری می کند و خاصیت مثبتی دارد که تخلیه کمتری لازم است. این موضوع باعث صرفه جویی زیادی در انرژی و نیاز به مواد شیمیایی کمتری می شود. استفاده از سیستم اسمز معکوس صنعتی باعث می شود سیستم های استفاده کننده از آب فوق تصفیه، بسیار با دوام باشند. اسمز معکوس (RO) متداول ترین روش برای حذف نمک از آب است. در تاسیسات RO، از غشا برای حذف مواد محلول در آب استفاده می شود. تاسیسات آب شیرین کن RO صنعتی را می توان با نصب تقویت فشار، نصب نرم کننده، دستگاه اولترافیلتراسیون، الکترو دیونیزر (EDI) و ضد عفونی کننده UV گسترش داد.

آب شیرین کن - فرآیند آب شیرین کن
سیستم نمک زدایی آب

استفاده از آب شیرین کن RO صنعتی در کارخانه تولید آب معدنی

سیستم های آب شیرین کن RO صنعتی را می توان در کارخانه هایی که می خواهند آب معدنی تولید کنند استفاده کرد. البته ناگفته نماند که به دلیل اینکه آب حاصل از آب شیرین کن RO صنعتی بسیار خالص است، ‌از فیلتر های دیگری برای افزودن املاح مفید به آب استفاده می شود.

مطالعه بیشتر
ازن ژنراتور تصفیه آب استخر شنا

تصفیه آب سیستم های خانگی توسط

از آب در هر شرکت یا ساختمان استفاده می شود. به عنوان مثال آب آشامیدنی، آب سیستم گرم شونده مرکزی، آب خنک کننده، آب شستشو و یا حتی آب فرآوری شده. تنوع کاربرد به این معنی است که الزامات مختلف کیفیت برای آب تعیین می شود. بنابراین ضروری است که آب فرآوری شده به درستی تصفیه شود. با توجه به سابقه کاری طولانی شرکت پیورآکوا در تمام این فرایندها، این شرکت می تواند بهترین پکیج های آب شیرین کن RO صنعتی به همراه روش های مکمل را برای تصفیه آب سیستم های خانگی ارائه دهد.

تاسیسات تصفیه آب به وسیله آب شیرین کن RO صنعتی برای آب فرآوری شده

حذف آهن از آب، نرم کردن آب با کمک حذف نمک های موجود در آن، اولترا فیلتراسیون، آب شیرین کن صنعتی، الکترودیونیزاسیون (EDI)، ضد عفونی UV و یا استفاده از مواد شیمیایی برای تصفیه آب روش های متداولی هستند. بسته به نوع نیاز شما برای پروژه های مختلف این آب شیرین کن RO صنعتی می تواند با روش های مختلف ترکیب شود و یک پکیج واحد به وجود بیاورد که تصفیه آب را تا حد کافی و مورد قبول انجام می دهد.

 

تصفیه آب دیگ بخار توسط آب شیرین کن RO صنعتی

 

 

 

4 دیدگاه دربارهٔ «تصفیه آب دیگ بخار با آب شیرین کن RO»

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به نوع آب ورودی و آب خروجی دستگاه، ۵ نوع آب شیرین کن صنعتی داریم:

      آب شیرین کن کشاورزی
      آب شیرین کن گلخانه ای
      آب شیرین کن مرغداری
      آب شیرین کن دریایی
      آب شیرین کن بیمارستانی

      برای آشنایی بیشتر با آب شیرین کن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:
      https://pure-aqua.ir/services_category/reverse-osmosis/

    1. سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه شما
      با توجه به کیفیت آب تغذیه و خصوصیات شیمیایی آب درون میتوان اجزا و تجهیزات سیستم تصفیه آب صنعتی را مشخص نمود.
      انواع سیستم تصفیه آب برج خنک کننده شامل موارد زیر می باشد:
      زلال ساز
      اولترافیلتراسیون
      کاهنده یونی
      تغذیه شیمیایی
      پایش خودکار
      بسته به ناخالصی های آب، می تواند هر یک از موارد بالا جزئی از لوازم و تجهیزات کاربردی باشد. برای انتخاب صحیح از خصوصیات برج خنک کننده بهتر است از کارشناسان پیورآکوا کمک بگیرید.
      https://pure-aqua.ir/services_category/reverse-osmosis/
      ۰۲۱-۸۶۱۲۲۴۶۹
      ۰۲۶-۳۲۷۰۸۹۲۸

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *