شرکت پیورآکوآ

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

دسته بندی‌

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی

سر فصل مطالب

بخش هایی در مخزن های دستگاه آب شیرین کن وجود دارند که مهمترین نقش را در فرآیند تصفیه آب صنعتی ایفا می کنند. این بخش ها جزو بهترین شیوه های تصفیه آب صنعتی به منظور تامین آب شیرین می باشند. بخش های مربوطه تصفیه آب در مخزن ها به دلیل برخی قابلیت ها مانند قابل حمل بودن همچنین نصب سریع، گزینه بسیار مناسبی برای کارخانه ها و محیط های صنعتی هستند که قسمت مناسبی برای تصفیه آب مورد نیاز خود ندارند و یا اینکه فضایی که در اختیار دارند بسیار محدود است. تجهیزات آب شیرین کن فضای کمی را اشغال می کنند و همانطور که اشاره کردیم قابلیت حمل آسانی دارند.

تصفیه آب با فناوری پیشرفته و منعطف

ازبرجسته ترین ویژگی های این تجهیزات تصفیه آب صنعتی قابلیت استفاده از آن در شرایط مختلف است. از این تجهیزات آب شیرین کن می توان برای شیرین کردن انواع آب ها نظیر آب های زیرزمینی، آب های لب شور و حتی شور مانند آب دریا استفاده کرد. وجود این قابلیت متمایز، این سیستم تصفیه را آماده استفاده در صنایع و تجارت های مختلف کرده است. با توجه به اینکه سیستم آب شیرین کن تعبیه شده در مخزن های آب بطور معمول برای نیاز های خاصی سفارشی سازی می شوند؛ با این وجود به دلیل فناوری پیشرفته و کارآمد این سیستم تصفیه، در فرآیند های دیگری مانند جداسازی غشایی، ضدعفونی کردن آب، فیلتراسیون، سیستم های تبادل یونی و دیگر موارد این چنینی نیز استفاده می شود.

مزایای تجهیزات در تصفیه آب

سیستم آب شیرین کن صنعتی تعبیه شده در مخازن بطور معمول از یک سیستم مدیریت قوی و هدفمند به منظور بررسی پارامترهای کیفی آب در زمان تصفیه آب استفاده می کند. آب شیرین کن شامل تجهیزاتی اصلی و کاربردی نظیر پمپ ها در تعداد معین، فیلترها، موتور های الکتریکی، لوله ها، شیرها و دیگر ابزارهای مخصوص می باشد. هر یک از تجهیزات وظیفه خاصی را در فرآیند تصفیه آب صنعتی بر عهده دارند در نتیجه برای افزایش عملکرد و مطمئن شدن از رفتار صحیح سیستم تصفیه نیاز به کنترل شدن دارند. این واحدهای تصفیه مناسب برای فعالیت های علمی، کاربرد های معدنی و دیگر فعالیت های اقتصادی هستند.

مطالعه بیشتر
انواع آب شیرین کن صنعتی و کاربرد آن در صنایع گوناگون
سیستم تصفیه آب صنعتی پیورآکوا
اسمز معکوس (RO) یا آب شیرین کن صنعتی

مزیت های عملیاتی سیستم تصفیه آب

یکی از قابل اهمیت ترین مزیت های سیستم تصفیه آب صنعتی تعبیه شده در مخازن، همانطور که به آن اشاره کردیم راه اندازی بسیار ساده و از همه مهمتر هزینه مناسب آن در مقایسه با دیگر شیوه های تصفیه است. این درحالی است که قدرت و عملکرد این سیستم نیز بسیار قابل قبول و مورد تایید کاربران است. زمان انتقال در این سیستم آب شیرین کن پایین می باشد و هزینه نصب پایین آمده است. در نتیجه همه موارد؛ زمانی که برای نصب این سیستم ها نیاز است به کمترین حالتی که باید رسیده است و آن تا حدی ساده گشته که فرآیند شیرین کنندگی و پاک سازی آب نیز در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد. از دیگر مزیت های این سیستم تصفیه قابلیت انتقال از مکانی به مکان دیگر است که در قابلیت توسعه در ظرفیت های بیشتر را ممکن می سازد. با یکپارچه سازی و مصرف بهینه انرژی که در این بخش ها انجام گرفت است، نیاز به فعالیت های نگهداری و تعمیرات را در آن ها به حداقل رسانده است.

بهره گیری از بخش های تصفیه آب تعبیه شده در مخازن و کانتینر ها

واحدهای آب شیرین کن قرار گرفته در کانتینر ها تا به حال در اقصی نقاط دنیا به عنوان آب شیرین کن و به منظور انجام فرآیند تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است. در لا به لای مثال هایی که زده شد می توان به بهره گیری از آن در معادن استخراج آهن در سیرالئون و همچنین معادن مختلف در مغولستان، عملیات اکتشافی نفت در آذربایجان و همچنین برای تامین آب شیرین شهری در بریتانیا اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *