شرکت پیورآکوآ

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

دسته بندی‌

دستگاه ازن ژنراتور در تصفیه آب فاضلاب

سر فصل مطالب

  • خرید تجهیزات ضدعفونی آب استخر

    فرایند تصفیه آب صنعتی و مراحل آن به طور کلی به فرایند تصفیه فیزیکی، شیمیایی، غشایی و بیولوژیکی تقسیم میشوند. در تصفیه آب صنعتی با توجه به نوع آنالیز و بررسی دقیق آب صنعتی ورودی و با توجه به کیفیت آب مورد نیاز، نوع مناسب شیوه تصفیه آب انتخاب می‌شود، که شامل سه مرحله کلی پیش تصفیه، تصفیه و تصفیه نهایی است. این فرایندها هر کدام می‌توانند به تنهایی و یا ترکیبی از آنها بسته به کیفیت آب ورودی و خروجی مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

نحوه تولید ازن در دستگاه ازن ژنراتور پیورآکوا

روش تولید ازن در این دستگاه به این صورت است که با کاهش سطح مقطع الکترود میزان تولید ازن افزایش می‌یابد. این عملکرد موجب کاهش مصرف انرژی به ازای تولید هر گرم ازن می‌شود. بنابراین می‌توان گفت راندمان ازن ژنراتور به وسیله ی فرکانس، ولتاژ و شکل موج های مختلف قابل تغییر و تنظیم است.

قیمت دستگاه اوزون ژنراتور صنعتی
قیمت دستگاه اوزون ژنراتور صنعتی

ازن تولید شده در ژنراتورهای شرکت پیور آکوا و با استفاده از این روش دارای بالاترین میزان خلوص است به همین دلیل در مقیاس صنعتی می توان شاهد ارتقا راندمان و افزایش قدرت اکسیدکنندگی بود. از طرف دیگر این دستگاه دارای قابلیت تنظیم کاملا اتوماتیک است و می توان با کمک روش‌های خنک کنندگی دستگاه، مدت کارکرد آن را افزایش داد. در نهایت باید گفت ازن ساز این شرکت به علت کمترین نیاز به انرژی و اکسیژن یکی از به صرفه ترین و اقتصادی ترین ژنراتورهای تولید ازن در کشور به حساب می آید.

ازن ژنراتور نسبت به سایر پکیج های ضد عفونی کننده آب، فاضلاب و هوا  مانند کلریناتور  دارای قیمت پایین تری است و از نظر تکنولوژی نیز بسیار به روز و منحصر به فرد است. به همین دلیل استفاده از این دستگاه در کل جهان بسیار همه گیر شده است.

کاربرد دستگاه اوزون ساز جهت تصفیه

دستگاه ازن ژنراتور کاربرد بسیار گسترده ای دارد و می توان از آن برای گندزدایی، ضدعفونی کردن، باکتری زدایی، از بین بردن انگلها،  پاکسازی ، تصفیه و عملیات بهبود استفاده کرد. لازم به ذکر است که رعایت دستورالعمل دستگاه برای تعیین درست دز و گرماژ در کارا بودن دستگاه بسیار دخیل است.

مطالعه بیشتر
سیستم های تصفیه آب برج خنک کننده

بیشترین آمار استفاده از دستگاه اوزون ساز به ازن ژنراتور تصفیه آب در کارخانه های آب معدنی، استخرهای شنا، مرغداری‌ ها، استخرهای پرورش ماهی، ضدعفونی سطح و هوا، تصفیه فاضلاب، دستگاه اوزون ساز پزشکی، دستگاه ازن زن علوفه حیوانات، رنگبری و …. مربوط می شود.

قیمت ازن ژنراتور

قیمت ازن ژنراتور بر اساس محیط، ماده و یا سیالی که قرار است ضد عفونی شود متفاوت است به همین دلیل لازم است اطلاعات مربوط به محیط در اختیار کارشناس شرکت قرار گیرد تا بر اساس آن گرماژ دستگاه ضد عفونی کننده محاسبه شود.

بدون شک برای کارفرمایان و خریداران ازن ژنراتور قیمت در اولویت اول قرار دارد. تطبیق دادن قیمت ارائه شده توسط فروشنده با قیمت ارائه شده توسط تولید کننده یا کارخانه در ایران امری بسیار دشوار است زیرا این دستگاه به تازگی وارد ایران شده و تولید کنندگان آن محدود است. 

قیمت دستگاه ازن ژنراتور - خرید دستگاه ازن ژنراتور
قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

عوامل موثر بر قیمت ازن ژنراتور

قیمت ازن ژنراتور تحت تاثیر پارامتر های مختلفی قرار دارد که برخی از آن به شرح زیر است:

  • قیمت شیشه کوارتز مورد استفاده
  • کمپرسور باد
  • منبع تغذیه فشار قوی
  •  جنس شیلنگ های پی وی سی مقاوم به ازن
  • سیستم یک طرفه کننده هوا جهت جلوگیری از بازگشت آب به داخل راکتور
  • نوع خنک کننده
  • وجود یا عدم وجود جت فن جهت خنک کاری بدنه دستگاه تزریق ازن
  • و …

شیوه عملکرد ازن در دستگاه ازن ژنراتور

ازن در دستگاه ازن ژنراتور در آب حل می شود و به ماده ای ضد عفونی کننده قدرتمند برای از بین بردن باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و قارچ ‌ها تبدیل می شود. استفاده از این روش در مقایسه با روش های شیمیایی و سنتی بسیار موثر تر و ایمن تر است.  همچنین از این ماده ضدعفونی می توان جهت ضدعفونی سطوح و تجهیزات در فرآوری مواد غذایی استفاده کرد.  شیوه استفاده می تواند به صورت اسپری و یا شستشو باشد.

مطالعه بیشتر
مزایای تصفیه آب مستقر در کانتینرها

استفاده از ازن ژنراتور در تصفیه آب

شیوه کار ازن ژنراتور تصفیه آب آشامیدنی به این صورت است که در جهت از بین بردن باکتری ها و میکروب ها ازن به درون آب تزریق می شود. این امر با بالا رفتن کیفیت آب خروجی از چاه همراه است.

یکی از مهمترین مراحل تصفیه آب به گندزدایی و ضد عفونی کردن آن مربوط است به طوری که آب مناسب شرب می شود. اصولا برای گند زدایی آب از روش های گوناگونی همچون کلرزنی، ازن زنی و … استفاده می شود. در این بین کلر زنی یکی از سنتی ترین روش های گندزدایی است که در کشورهای در حال توسعه رواج دارد.

در کشورهای در حال توسعه بسیاری از بیماری ها مانند اسهال، وبا، انگل و … ریشه در آلودگی آب آشامیدنی دارد به همین دلیل برای جلوگیری از ابتلای میلیاردها انسان به بیماری و ممانعت از مرگ آنها لازم است که به بهداشت آب آشامیدنی توجه ویژه ای شود. متاسفانه بسیاری از منابع آبی در محدوده شهرها قرار دارند به همین دلیل ناگزیر آلاینده های جدید و مقاومی به آنها اضافه می شود که با روش های سنتی قابل حذف نیستند بنابراین لازم است از روش های جدید گند زدایی و فن آوری های نوین برای تصفیه آب استفاده شود.

ازن ژنراتور در تصفیه آب و فاضلاب

از ازن می توان برای گند زدایی آب های آشامیدنی استفاده کرد. استفاده از ازن ژنراتور علاوه بر حذف آهن و منگنز به کنترل رنگ، طعم و بو نیز کمک می کند. این دستگاه به واسطه قدرت اکسید کنندگی خود قابلیت شفاف سازی منابع آب با کیفیت پایین (مانند آب بازیافتی) را دارد. از دیگر محاسن ازن شکستن ترکیبات آلی، آهن و منگنز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *