شرکت پیورآکوآ

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

دسته بندی‌

خرید پکیج تصفیه آب صنعتی

سر فصل مطالب

مکانیسم دستگاه تصفیه آب صنعتی

در جهت عبور آب خالص از غشاء نیمه تراوا لازم است که فشار وارد شده بر آب خام ورودی بیشتر از فشار اسمزی باشد در این صورت مواد محلولی که در پشت غشاء باقی مانده است، وارد جریان غلیظ می شود. جریان غلیظ به سیستم آب خام برای تصفیه مجدد باز می گردد یا به صورت کامل دفع می شود. با کمک این روش آب عبور کرده از غشا حدود ۹۵ تا ۹۹ درصد از املاح خود را از دست می دهد پس می توان آن را آب شیرین نامید.

خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی

خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی امری تخصصی و مبتنی بر مهارت است زیرا علاوه بر کیفیت قطعات، قیمت آب شیرین کن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور مثال دستگاه آب شیرین کن کشاورزی نمونه ای از دستگاه تصفیه آب صنعتی است که توسط کشاورز مورد استفاده و راهبری قرار می گیرد. با توجه به اینکه کشاورزان در خصوص استفاده از این دستگاه دانش کافی ندارند، در جهت ممانعت از بروز مشکل در هنگام راهبری لازم است که فردی فنی و دارای تخصص اقدام به خرید این دستگاه کند زیرا بررسی تمامی پارامتر ها در هنگام خرید الزامی است. در هنگام خرید آب شیرین کن صنعتی علاوه بر قیمت آب شیرین کن لازم است کیفیت ممبران، ظرفیت و کیفیت پمپ مورد بررسی قرار گیرد.

تصفیه آب و فرآیند نمک‌ زدایی از آب- خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی
تصفیه آب و فرآیند نمک‌ زدایی از آب

قیمت آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس

قیمت آب شیرین کن اسمز معکوس اتوماتیک با ظرفیت روزانه حداکثر ۱۰.۰۰۰ لیتر و دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی اتوماتیک با حداکثر ظرفیت ۲.۵ موجود می باشد. لازم به ذکر است این قیمت ها بر اساس دلار می شود بنابراین با تغییر قیمت دلار دچار تغییر می شوند.
یکی از فاکتورهای مهمی که بر تصمیم گیری مدیران کارخانجات و دست اندرکاران صنعت تصفیه آب در جهت بهره برداری از آب خروجی کارخانه ها و یا شیرین کردن آب های کشاورزی اثر گذار است، قیمت آب شیرین کن صنعتی است.

مطالعه بیشتر
آب شیرین کن کشاورزی
قیمت آب شیرین کن - سیستم آب شیرین کن
پیورآکوا سازنده انواع آب شیرین کن صنعتی

فاکتورهای موثر در قیمت آب شیرین کن

  1. در هنگام استعلام قیمت آب شیرین کن صنعتی لازم است خریدار به میزان آبی که در روز قصد تصفیه دارد،  توجه ویژه ای داشته باشد. اصولا دستگاه آب شیرین کن صنعتی ۵۰ درصد از آب ورودی را به پساب غیر قابل استفاده  تبدیل می کند به همین دلیل در هنگام محاسبه ظرفیت لازم است که دبی آب مورد نیاز یعنی دبی آب خروجی از دستگاه اعلام شود.
  2.  یکی دیگر از عواملی که در تعیین قیمت آب شیرین کن صنعتی، TDS یا EC (میزان آلایندگی) آب ورودی است. این دو فاکتور بر اساس PPM بیان می شوند.
  3. فاکتور بعدی که می تواند قیمت آب شیرین کن صنعتی را تحت تاثیر قرار دهد میزان تصفیه آب ورودی ( پکیج RO) است. خریدار باید تعیین کند که آب خروجی به چه منظوری قرار است مورد استفاده قرار گیرد تا بر اساس آن میزان تصفیه تعیین گردد.

دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه های تصفیه آب  و یا تولید آب مقطر در راستای تامین آب مقطر مورد نیاز برخی از دستگاه ها و از بین بردن محدودیت های آب سالم و بهداشتی تولید و عرضه شده است. این دستگاه ها را اصولا دستگاه آب شیرین کن صنعتی و یا تصفیه آب صنعتی می نامند زیرا حجم آب مورد نیاز آنها بسیار بالا است. اما برای حجم های کم می توان تنها به کلمه آب شیرین کن بسنده کرد. لازم به ذکر است که آب شیرین کن صنعتی و خانگی از نظر عملکرد هیچ گونه تفاوتی با هم ندارند و اختلاف آنها تنها در حجم آب تصفیه شده است. در هر دو این دستگاه ها یک غشاء نیمه تراوا وجود دارد که در یک سمت آن آب خالص و در سمت دیگر مواد محلول قرار دارد و طبق همین اصل تصفیه آب صنعتی یا تصفیه آب کشاورزی صورت می گیرد. در نهایت باید گفت قیمت آب شیرین کن از عوامل مهمی است که باید در هنگام خرید مورد بررسی و استعلام قرار گیرد زیرا قیمت ها بر اساس ظرفیت دستگاه آب شیرین کن متفاوت است.

مطالعه بیشتر
مخزن آب کامپوزیتی

فرآیند اسمز معکوس

گروه سازه های آبی پیور آکوا با تولید بیش از ۱۰۰۰ دستگاه آب شیرین کن اعم از  دستگاه های  RO دریایی، بیمارستانی، کشاورزی، صنعتی و … به مهارت و تجربه کافی برای ارائه خدمات گوناگونی همچون تعیین ظرفیت و قیمت آب شیرین کن رسیده اند. برای دریافت مشاوره می توان در تمامی روزهای هفته و بدون محدودیت زمانی با این شرکت تماس گرفت.

لازم به ذکر است که اگر در فرایند اسمز معکوس با فیلتراسیون متقاطع از فیلتراسیون طبیعی استفاده شود می توان شاهد عبور مواد جامد از غشا و گرفتگی آن بود. در فیلتراسیون متقاطع اصولا در یک سمت غشا آب خالص و در سمت دیگر مواد محلول قرار دارد به همین دلیل برای جلوگیری از گرفتگی غشا و ممانعت از عبور آب غلیظ از جریان آشفته استفاده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *