شرکت پیورآکوآ

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

دسته بندی‌

خرید تجهیزات ضدعفونی آب استخر

سر فصل مطالب

کیفیت آب استخر مسئله ای بسیار مهم می باشد که برای حفظ کیفیت آب استخر نیز باید هم آن را تصفیه نمود و هم ضدعفونی کرد. برای ضدعفونی آب استخر نیاز به مواد و تجهیزات گندزدایی می باشد.

وقتی خواص شیمیایی آب در محدوده استاندارد و مطلوب باشد، آب استخر باید بسیار شفاف و عاری از هرگونه بوی نامطبوع باشد. این عامل از سلامت آب و شناگران محافظت می کند و همچنین از بروز مشکلات در عملکرد تجهیزات تاسیسات مکانیکی استخر و آسیب به ساختار استخر جلوگیری می کند.

آب در حقیقت حلالی است که قابلیت حل کردن مواد آلی و معدنی را دارد. آبی که از نظر شیمایی خاصیت اسیدی(خوردگی) و رسوب گذاری ندارد و یعنی در حالت تعادل می باشد. عدم تعاول شیمیایی باعث تولید و رشد میکروارگانیسم ها، تغییر در بو و رنگ آب، افزایش رسوب و خوردگی و در نهایت صدمه به ساختار تجهیزات استخر می شود.

زاج سفید یا سولفات آلومینیوم (سولفات آلوم) یک ماده منعقد کننده معمولی است که قبل از فیلتر کردن در آب استخر تزریق می شود تا جامدات معلق به خوبی منعقد شده و به اجزای بزرگتری تبدیل شوند تا توسط فیلترهای شنی جدا شوند.

قیمت دستگاه اوزون ژنراتور صنعتی
قیمت دستگاه اوزون ژنراتور صنعتی

مهم ترین عوامل شیمایی آب

  • PH آب (محدوده متداول ۷.۶ تا ۷.۴)
  • میزان قلیایی بودن آب (محدوده متداول ۸۰-۱۵۰ ppm)
  • سختی آب (محدوده متداول ۲۰۰-۴۰۰ ppm))
  •  TDS (ذرات معلق”کمتر از ۱۰۰۰ ppm” موجود در آب)

مواد ضدعفونی کننده آب استخر

کلر:

کلر در هر شکل پودر ، قرص ، مایع یا گاز وقتی به آب اضافه می شود، با مولکول های هیدروژن و اکسیژن موجود در آب واکنش داده و اسید هیپوکلریک و هیدروکلریک ایجاد می کند. که هر دو گندزدای عالی برای از بین بردن باکتری ها و میکروارگانیسم های مضر هستند. مقدار کلر مورد نیاز برای ضدعفونی آب استخر بستگی به حجم و فرکانس گردش آب استخر دارد و بر اساس رابطه زیر محاسبه می شود:

مطالعه بیشتر
نمک سختی گیر

ppm ا* ۸.۳۳ *تعداد دفعات گردش آب در شبانه روز * حجم استخر (گالن ) =M مقدار کلر (پوند)( ppm مقدار مجاز کلر در آب استخر که بین ۰.۴ تا ۰.۶ میباشد.)

اگر از استخرهای روباز استفاده می کنید به این نکته توجه کنید که با توجه به تابش نور خورشید موجب هدر رفتن سریع کلر باقیمانده شده و نیاز به یک دستگاه کلرزن با ظرفیت بیشتر داریم.

ضدعفونی آب استخر به کمک کلر
ضدعفونی آب استخر به کمک کلر
ازن (O3):

ازن یکی از گران ترین مواد گندزدایی آب استخر می باشد. اثرات بیولوژیکی آن مانند سوزش چشم و مشکلات تنفسی به مراتب کمتر از کلر است. معمولا از ازن به تنهایی برای گندزدای آب استخر استفاده نمی شود و کلر اغلب به عنوان مکمل ضدعفونی کننده استفاده می شود. ترکیب این دو با هم باعث کاهش مصرف کلر و بهبود کیفیت ضدعفونی آب استخر می شود.

ازن ژنراتور استخر

ازن ژنراتور استخر از رایج ترین تجهیزات ضدعفونی کننده آب می باشد که معمولا در استخرها کاربرد دارد. ازن در تصفیه آب یک عامل میکروب کش و اکسید کننده می باشد که در بیشتر استخرها به همراه کلر در سیستم تصفیه آب استخر استفاده می شود. به دلیل بی ثباتی شدید ازن در آب، ازن همیشه باید تولید و به آب تزریق شود.

جهت جلوگیری از وارد شدن آب استخر به دستگاه ازن ژنراتور بهتر است که دستگاه تزریق ازن به گونه ای نصب گردد که ارتفاع دستگاه از سطح آب استخر و جکوزی بالاتر باشد.

اشعه ماورای بنفش (UV):

از دیگر روش های ضدعفونی آب استخر استفاده از از لامپ های فرابنفش یا UV که در آن آب استخر در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد و با عبور از محفظه بسته لامپ ضد عفونی می شود. استفاده از لامپ های UV بستگی به گردش آب استخر دارد تا بتوان عملیات را تا زمان ضدعفونی به خوبی انجام داد. این روش به تنهایی مانع از رشد جلبک ها نمی شود و در کنار این روش گندزدایی نیاز به مواد ضدعفونی کننده مانند کلر می باشد.

مطالعه بیشتر
سیستم تصفیه اسمز معکوس (RO)

خرید و سفارش تجهیزات ضدعفونی آب استخر

در سایت گروه سازه های آبی پیور آکوا، پروپوزال و قیمت های انواع دستگاه های آب شیرین کن، تصفیه آب صنعتی، دستگاه های ضدعفونی کننده آب استخر جهت بررسی و خرید شما کاربران ارائه می شود.

مطلب پیشنهادی: قیمت آب شیرین کن

برای خرید انواع تجهیزات گندزدایی آب استخر دارید، می‌توانید با شماره ۸۶۱۲۲۴۶۹-۰۲۱ تماس گرفته و از کارشناسان فروش بخش تجهیزات استخر مشاوره بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *