شرکت پیورآکوآ

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

دسته بندی‌

قیمت دستگاه ازن ژنراتور استخر

سر فصل مطالب

همان طور که در مقاله تصفیه آب استخر اشاره شد یکی از مراحل تصفیه آب، گندزدایی انواع استخر خانگی، ویلایی، پارک های آبی و استخر های عمومی ازن زنی است. دستگاه ازن ژنراتور ، ازن ساز یا اوزون زن به عنوان یکی از تجهیزات تصفیه آب استخر های شنا استفاده می شود. ازن به عنوان یک عامل اکسید کننده و میکروب کش در تصفیه آب کاربرد دارد. دستگاه ازن ژنراتور یا ازن ساز با تولید گاز ازن جهت ضدعفونی آب، پاکسازی هوا و از بین بردن طعم و بوهای نامطبوع استفاده می شود.

عملکرد ازن ژنراتور استخر در ضدعفونی استخر شنا

دستگاه ازن ژنراتور استخر از طریق یونیزاسیون هوا و به کمک تکنولوژی تخلیه هاله الکتریکی و تبدیل گاز O2  به O3، آب استخرهای شنا را ضدعفونی می کند. برای عملکرد بهتر دستگاه ازن ساز چندین عامل موثر می باشد که اولین عامل زمان تماس با آب است. ازن قبل از برگشت دارای عمر کوتاهی می باشد. ازن دراتاق پمپ تولید شده و به کف استخر هدایت می شود، سپس به سمت سطح استخر باز میگردد و وارد هوا می شود.

از دیگر فاکتورهای مدنظر، اندازه حباب ازن و میزان آن است. هر چقدر میزان ازن و پراکندگی آن بیشتر باشد احتمال برخورد با باکتری و آلودگی ها هم بیشتر می شود.

قیمت دستگاه ازن ژنراتور استخر
قیمت دستگاه ازن ژنراتور استخر پیور آکوا

دی یونایزر، دستگاه جانبی ازن ژنراتور

در کنار استفاده از دستگاه ازن ژنراتور استخر به نصب یک دستگاه دی یونایزر (دی ازن یا خنثی کننده ازن) نیاز می باشد تا مقادیر باقی مانده از این گاز ناپایدار خنثی شود تا به بخش های مختلف اعم از تاسیسات آسیبی نرسد. زمان استفاده از دستگاه ازن ساز باید لوله ای پلی اتیلن برای لوله کشی استفاده شود تا قابلیت نصب برای دستگاه دی ازن در انتهای سیستم ازن زنی بوجود بیاید.

نصب و راه اندازی دی یونایزر
نصب و راه اندازی دی یونایزر

گاز ازن

گاز ازن (گاز ناپایدار) از سه اتم اکسیژن تشکیل شده و دارای خاصیت اکسید کنندگی قوی می باشد. در حالت طبیعی اوزون توسط اشعه فرابنفش یا رعد برق تولید می شود. گاز ازن دارای بوی زننده و به علت ناپایدار بودن، قابلیت ذخیره سازی ندارد و بعد از تولید بلافاصله باید مصرف شود. گاز ازن از طریق واکنش پرتوشیمیایی، الکترولیز واکنش فتوشیمیایی و تخلیه الکتریکی تولید کرد. از گاز ازن به عنوان یه ضدعفونی کننده جهت از بین رفتن انواع ویروس ها و باکتری ها استفاده می شود و به طور مستقیم به آب یا هوا تزریق می گردد.

مطالعه بیشتر
ضرورت تصفیه آب استخر

قیمت دستگاه ازن ژنراتور

  • کیفیت آب خروجی بعد از ضدعفونی کردن
  • نوع کمپرسور و هواساز دستگاه ازن ژنراتور
  • استفاده از کپسول هواساز
  • حجم و دبی آب بر حسب لیتر

ازن ژنراتور چیست؟

دستگاه ازن ژنراتور یا ازن ساز روشی موثر در ضدعفونی بو و آلودگی ها می باشد. دستگاه های ازون ژنراتور در اندازه های مختلف با کاربردهای متنوع طراحی و تولید می شود. به این نکته توجه داشته باشید که گاز ازن یک محرک ریه و دارای عوارض منفی است و بر روی ریه تاثیر منفی دارد. با توجه به یافته های علمی ازن عوارض جانبی منفی را برای سلامتی ایجاد می کند.

ازن ژنراتور تصفیه آب

برای ضدعفونی آب از روش های مختلفی مانند گاز کلر، اشعه فرابنفش و ازن زنی استفاده می گردد که کلرزنی رواج بیشتری داشته است، اما با توجه به مضرات کلر بر بدن استفاده از ژنراتور تصفیه آب در تولید آب شرب، یکی از بهترین روش ها برای ضدعفونی کردن آب می باشد. یکی از سریع ترین راه های گندزدایی آب استفاده از دستگاه ازون ساز می باشد. با توجه به اینکه استفاده از ازن ژنراتور دارای هزینه بهره برداری بالا می باشد، در در مواردی که آب دارای آلودگی بیشتر باشد، این دستگاه کاربرد دارد. برای ضمانت در کارایی و عملکرد درست دستگاه، بایستی از حضور باقیمانده ازن در طی دوره زمانی طولانی اطمینان حاصل نمود. چرا که این امر تخریب یا غیرفعال شدن میکروارگانیسم ها را تضمین می‌کند.

برای خرید انواع دستگاه ازن ژنراتور استخر، می‌توانید با شماره ۸۶۱۲۲۴۶۹-۰۲۱ تماس گرفته و از کارشناسان فروش بخش تجهیزات ازن ژنراتور استخر مشاوره بگیرید.

ازن ژنراتور تصفیه آب
ازن ژنراتور تصفیه آب

ازن ژنراتور استخر یکی از تجهیزات ضدعفونی است که امروزه در بسیاری از استخر های شنا از آن استفاده می شود. ازن در تصفیه آب به عنوان میکروب کش و عامل اکسید کننده می باشد که در بعضی استخر ها به تنهایی و در بیشتر موارد همراه با کلر بعنوان مکمل سیستم تصفیه آب استخر استفاده می شود . به دلیل ناپایداری شدید ازن در آب همواره ازن باید در محل تولید و به آب تزریق شود.

مطالعه بیشتر
کاربردهای سیستم تبادل یونی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *