شرکت پیورآکوآ

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

سیستم‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب

دسته بندی‌

قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی کشاورزی

سر فصل مطالب

فروش آب شیرین کن کشاورزی

محصولات گروه سازه های آبی پیور آکوا عبارتند از تصفیه آب به روش اسمز معکوس RO که شامل آب شیرین کن صنعتی، آب شیرین کن نیمه صنعتی، آب شیرین کن خورشیدی، آب شیرین کن دریایی و آب شیرین کن کشاورزی، آب شیرین کن استخر و … و تصفیه آب صنعتی به روش سختی گیر می باشد.

نمک زدایی آب در مزارع کشاورزی

همانطور که در بالا اشاره شد به دلیل استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی، باعث ایجاد آسیب و صدمه به به محصولات زراعی و کشاورزی میشود. در مناطقی که دسترسی به آب لوله کشی وجود ندارد و آبهای زیرزمینی برای آبیاری کشاورزی یا گلخانه ها استفاده می شود ، شرایط آب باید مطلوب باشد، در این مورد، با استفاده از شیرین سازی آب کشاورزی به روش اسمز معکوس RO ، میزان EC آب گرفته شده و شوری آب به ۹۸٪ کاهش می یابد. سیستم RO مورد استفاده در تصفیه آب کشاورزی یا گلخانه ای را آب شیرین کن کشاورزی می نامند.

روش های مختلفی مانند اسمز معکوس، سختی گیر رزینی و اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب سخت و تامین آب مورد نیاز کشاورزی استفاده می شود. که پرکاربردترین روش تصفیه آب، اسمز معکوس (Reverse osmosis) است. نمک زدایی آب کشاورزی با روش اسمز معکوس RO می تواند آب تصفیه شده را با کیفیت مطلوب و قابل توجهی افزایش دهد. تجهیزات اب شیرین کن کشاورزی پیورآکوا شامل فیلتراسیون، نانوفیلتراسیون، فیلتر کربنی، فیلتر شنی، اسمز معکوس و پمپ ها می باشد.

فروش آب شیرین کن کشاورزی
فروش انواع آب شیرین کن کشاورزی

ویژگی های آب شیرین کن کشاورزی

  • سیستم های اتوماتیک CIP
  • سیستم فلاشینگ
  • مصرف انرژی کمتر نسبت به روش های تقطیری
  • امکان بازگرداندن آب غلیظ با استفاده مجدد از آب در دستگاه آب شیرین کن
  • توانایی کار در مدت زمان طولانی و خروجی آب TDS ثابت
  • توانایی حذف آلاینده های موجود مانند آهن، کلسیم، منگنز، کلر و … در آب های زیرزمینی

آب شیرین کن کشاورزی به روش اسمز معکوس RO

رایج ترین روش تصفیه آب کشاورزی روش اسمز معکوس RO می باشد. اساس کار سیستم اسمز معکوس RO افزایش فشار در جریان آب خام برای غلبه بر فشار اسمزی معمول و عبور آب از غشای نیمه تراوا است. هنگامی که آب خام ورودی از غشای نیمه تراوا عبور می کند، آب با املاح کم (Pwrmeate) آب خالص به دست می آید و در طرف دیگر، جایی که آب املاح زیاد از لایه غشا عبور نمی کند، به آن آب غلیظ می گویند که به سمت فاضلاب هدایت می شود.

مطالعه بیشتر
انواع آب شیرین کن صنعتی و کاربرد آن در صنایع گوناگون

اسمز معکوس می تواند در مواد آلی محلول (تری هالومتان، پیش سازهای آن، نمک های محلول،مواد شیمیایی کشاورزی و غیره) ، نمک های محلول،و ذرات ریز (میکروب های زنده، میکروب های مرده و بسیاری دیگر از ذرات ریز) از آب خارج نماید. با توجه به این مسئله برای تولید آب فوق خالص بسیار ایده آل است. اسمز معکوس از تبخیر آب جلوگیری می کند، که به روش جداسازی صرفه جویی در انرژی کمک می کند و به انرژی کمتری نیاز دارد.

پارامترهای کیفی آب کشاورزی

  • تعیین کیفیت آب مودر نیاز کشاورزی: تعیین کیفیت و نوع خاک بسیار مهم می باشد. به عنوان مثال خاک رس دارای مواد مغذی می باشد که از آب با EC و شوری پایین تر باید استفاده شود.
  •  PH آب مورد نیاز: اگر  PH آب در آبیاری بالا باشد، به مرور زمان باعث بالا رفتن  PH  خاک نیز می شود. بالا رفتن PH خاک مواد مغذی کمتر توسط گیاه جذب می شوند و باعث زرد شدن گیاهان می شود.
  • میزان PH: میزان ph مناسب برای گیاه بین ۶.۵ تا ۸.۵ است.
  • سدیم در خاک: وجود سدیم با غلظت بالا، باعث بروز سمیت در گیاه می شود.
پارامتر مقدار (میکروگرم بر لیتر)
روی۲۰۰۰
فلوئر۱۰۰۰
سلنیم۲۰
کادمیم۱۰
کبالت۵۰
مس۲۰۰
وانادیم۱۰۰
آهن۵۰۰۰
آرسنیک۱۰۰
برلیوم۱۰۰
آلومینیوم۵۰۰۰
منگنز۲۰۰
مولبیدن۱۰
نیکل۲۰۰
پالادیم۵۰۰
بور (mgr/lit) 3
لیتیم۲۵۰۰
هدایت الکتریکی۳۰۰۰ میکرو زیمنس بر سانتیمتر
نیتروژن نیتراتی(mgr/lit) 30
کروم۱۰۰
استاندارد کیفیت آب مناسب برای کشاورزی

اجزای اصلی دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

پمپ فیلد:

برای افزایش فشار و رساندن فشار آب به سطح ایده آل برای پیش تصفیه سیستم ، از پمپ های اولیه با حداقل فشار ۳ بار استفاده می شود و بیشتر پمپ های صفحه ای در ظرفیت های کوچکتر از پمپ های جت استفاده می شوند.

فیلتر شنی:‌

فیلتر شنی یا صافی شنی (Sand filter) یکی از رایج ترین روش های تصفیه آب می باشد. فیلتر شنی جهت فیلتراسیون و زلال سازی آب به روش فیزیکی برای حذف املاح معلق یا مخلوط در آب می‌باشد. دستگاه فیلتر شنی با فيلتراسيون فيزيكی آب باعث حذف ذرات معلق و کدورت موجود در آب می شود.جنس فیلتر شنی سیستم آب شیرین کن صنعتی از فایبر گلاس می باشد.

فیلتر شنی یا صافی شنی (Sand filter)
فیلتر شنی یا صافی شنی (Sand filter)

فیلتر کربنی:

مطالعه بیشتر
محاسبه، طراحی و ساخت صافی شنی

از پرکاربردترین فیلترها در تصفیه آب فیلتر کربنی می باشد. جهت حذف مواد آلی و یا فاضلاب تصفیه شده روش های فیزیکی و شمیایی مختلفی وجود دارد که با توجه به نیاز موجود سیستم تصفیه انتخاب می گردد. یکی از این روشها استفاده از بسترهای کربن فعال، فیلتر کربنی، می باشد. فیلترهای کربنی مانند فیلترهای شنی از فایبر گلاس ساخته شده اند تا کلر موجود در آب را حذف کرده و آلاینده هایی را که بر عملکرد و عمر فیلترهای ممبران و همچنین طعم، بو، رنگ و BOD COD را از بین می برد.

فیلتر کربنی
فیلتر کربنی در آب شیرین کن کشاورزی

فیلتر های کارتریج:

فیلترهای کارتریجی (Cartridge Filter) یکی از مهم ترین فرآیندهای غشایی می باشد. که به طور معمول از دو فیلتر برای آب شیرین کن های صنعتی استفاده می شود.

شیر برقی:

بعد از فیلترهای کارتریج از شیر برقی استفاده می شود. زمانی که سیستم خاموش می شود اگر مخزن آب ورودی بالاتر از سیستم نصب شود آب به صورت ثقلی وارد سیستم شود حدودا ۱ بار فشار ایجاد میکنید که اگه به لایه غشایی وارد شود باعث آسیب رسیدن به لایه اسمزی می گردد.

سیستم تزریق مواد ضد رسوب:

برای جلوگیری از سخت و پوسته پوسته شدن لایه های غشایی از سیستم تزریق مواد آنتی اسکالانت استفاده می شود. این سیستم دارای مخزن مواد ضد رسوب و پمپ دارای نازل های تزریق می باشد که در آن مواد محلول از طریق نازل به نقاط مورد نظر تزریق می شود.

پمپ فشار قوی:

پرکاربردترین تجهیزات در ساخت و تولید آب شیرین کن های صنعتی پمپ فشار قوی است. برای حذف نمک و یون های محلول در آب نیاز به  فشاری بالاتر از فشار اسمزی است که برای این کار از یک پمپ فشار قوی استفاده می شود. وظیفه پمپ های طبقاتی ایجاد یک جریان یکنواخت برای المنت ها می باشد.

ممبران و پرشر وسل: 

ممبران لایه های غشایی هستند که برای حذف آلاینده ها و نمک های موجود در آب استفاده می شوند. فشار محفظه ای است که غشاها در آن قرار می گیرند. انتخاب فشار بر اساس ورودی و خروجی تغذیه، محدوده عملکرد فشرده سازی، محدوده عملکرد دما و اندازه پورت ورودی و خروجی انتخاب می شود.

کنترل کننده ها: 

گیج های فشار و د ما که قبل و بعد از فیلتر ها نصب میشوند

تابلو برق و نشان دهنده ها: 

شامل انواع کلید های مینیاتوری،TDS متر، های پرشر و لو پرشر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *